четвер, 5 травня 2022 р.

Дитина в природному довкіллі

Тема: «Природа України»

Програмовий зміст: розширювати знання дітей про рослинний і тваринний світ України, представників Червоної книги; виховувати любов до природи та бережне ставлення до всього живого.

Обладнання: демонстраційні ілюстрації до теми, ілюстрації до дидактичних ігор, відео-презентації.









Хід заняття

1. Комунікативна діяльність

Педагога звертається до дітей: “Як можна назвати все, що нас оточує? Яку природу ви спостерігаєте, коли йде по вулиці? Що ви бачите на дачі, в парку, в лісі, на березі річки, моря? Про що ми можемо сказати, що це жива природа? А нежива? А чи скрізь природа однакова?

Сьогодні ми поговоримо про природу нашої України, про її красу та особливості”.

2. Педагог пропонує дітям послухати вірш та загадку

Моя земля чарівна, наче казка!

Тут є усе: ліси, степи, поля,

Моря, озера, сонечкова ласка...

Зелені гори - дорога земля.

Загадка:

Кругом вода, а напитись не можна.

(море )

Педагог демонструє ілюстрацію “Моря України”

Землі нашої країни Україна омивається морями, їх у нас два Чорне та Азовське. Морська вода солона. У морях ростуть різноманітні водорості. Люди з них виготовляють ліки, добриво, використовують як корм для худоби. У морях водяться різноманітні риби: скумбрія, тюлька, камбала; зустрічаються різні тварини: краби, медузи, креветки. Риби дають нам смачне і цінне м’ясо. Біля моря завжди свіже повітря, тому тут добре відпочивати. Багато хто з вас влітку їздить на відпочинок   до моря. Але відпочиваємо ми і на берегах інших водоймищ. Ось послухайте загадку:

Загадка:

Тече, тече - не витече;

біжить, біжить - не вибіжить.

                  (річка)

Педагог демонструє ілюстрацію “Річки України”

-  В Україні протікає багато річок і струмків. У кожної річки своя дорога. Взимку ріки скуті льодом, але під ним тече вода. Річки - це народне багатство. З давніх-давен люди селилися поблизу річок, брали з них воду, ловили рибу, сплавляли ліс. Тепер на великих річках побудовано електростанції, які дають електричний струм. Очищена вода поступає у водопроводи. По річках перевозять пасажирів, різні вантажі. В річках водяться риби, звірі, водоплавні птахи. Найбільша річка України  - це Дніпро, а в нашому місті – Південний Буг.

Крім  морів і річок українська земля славетна ще унікальним природним об’єктом. Ось послухайте загадку:

Ну, звичайно, це диво!  -

Ось вже котрий вік

Навіть самим жарким літом

На її вершині сніг!

(гори)

Педагог демонструє ілюстрацію “Гори України”

На цій ілюстрації зображені гори України. В Україні є Карпати і Кримські гори.

В Карпатах є хвойні і листяні ліси, в яких живуть тварини, птахи, комахи. Багато будинків відпочинку, санаторіїв, в яких оздоровлюються люди. Кримські гори біля Чорного моря, тут є печери, глибокі колодязі, озера, джерела.

Ще на Україні є унікальна жива природа. Ось послухайте загадку:

Узимку чорний, навесні і влітку зелений,

А восени жовтий.

(ліс)

Педагог  демонструє ілюстрацію “Ліси України”

Дуже багата рослинність в Україні. Є ліси листяні, хвойні, мішані. В лісах росте багато дерев, кущів, трав. Ростуть і каштани, і берізки, і ясени, і тополі, і липи, і ялинки, і дуби, і верби. А ще ліси багаті їстівними грибами: лисички, маслюки, опеньки. Багата природа і тваринним світом. Є у нас в Україні і зайці, і лисиці, й ведмеді, і лосі й олені, дикі кабани, А скільки дрібненьких: і ховрах, і миша і т.д. 

Педагог демонструє ілюстрацію “Тварини України”

З книги рекордів України: зубр - найбільша тварина України, бобер - найкращий будівник, видра - має найгустіше хутро, заєць - найшвидша тварина суші, тушканчик - тварина з найдовшим хвостом.

А ще дуже багато птахів. Ось деякі з них.

Педагог демонструє ілюстрацію “Птахи України”

Люди піклуються про збереження природи, і завели книгу, де описуються найрідкісніші представники живої природи. Ця книга називається Червоною книгою України.

Педагог демонструє ілюстрацію “Червона книга України”

В червоній книзі України зібрані відомості про рідкісні види тварин і рослин. Це попередження про те, що тварини або рослини знаходяться під загрозою зникнення і потребують особливої охорони та дбайливого ставлення.

3.Фізкультурна хвилинка

Один - два - піднімається гора                       (стати навшпиньки)

Три - чотири - це круті гірські схили              (рухи руками ліворуч, праворуч)

П’ять - шість - це орли дивний танець завели     (кружляння)

Сім - вісім - це смерічки похилилися до річки    (нахили в різні боки)

Дев’ять - десять - це вода з водоспаду витіка     (біг на місті)

4.Дидактична гра “Що росте?”

Мета: вчити дітей відгадувати описові загадки, знаходити зображення-відгадку.

На дереві гойдається, жупан колючий має,

На літо одягається, а восени скидає.

                                                         (каштан)

Стрімко вибігли на гору дві подружки білокорі Дощик їм полоще кіски. Звуть цих подружок...

                                                                            (берізки)

Я дерево красень,

А звуть мене...

(ясень)

Серед літа - метелиця: пух летить і стелиться.

(тополя)

Навесні росте, влітку цвіте,

Восени осипається, взимку відсипається,

Лікує від грипу, кашлю і хрипу.

(липа)

Їсти не просить,

Влітку і взимку одне вбрання носить.

(ялинка)

Батько синів тисячі має,

Кожному шапку справляє.

(дуб, жолуді)

Стоїть над водою з розплетеною косою.

                                                         (верба)

Стоїть при дорозі на одній нозі,

Шапочку має, та нікого не вітає.

(гриб)

5.Дидактична гра “Тварини України”

Мета: вчити знаходити та називати представників тваринного світу України.

6.Дидактична гра “Птахи України”

Мета: вчити знаходити та називати представників птахів України.

7.Розучування прислів’їв та приказок про природу, її охорону

Добре насіння - гарні сходи.

Нема бджоли без жала, а троянди без колючок.

Без верби і калини - нема України.

Вовка боятися - в ліс не ходити.

Який кущ, така й калина, які батьки, така й дитина.

8.Підсумок

Педагог звертається до дітей із запитаннями: “Чим багата наша Україна? Яку природу ви особисто спостерігаєте, де ще б хотіли побувати? Що дізналися нового?  Про що розповісте рідним?”.

1 коментар:

Місячник цивільного захисту

      Пам’ятка                                 для батьків та дітей щодо      збереження життя і здоров’я дітей     ЗМ ІСТ   Вст...