вівторок, 3 травня 2022 р.

Розвиток мовлення

 Тема: «Права маленької людини»

Програмовий зміст: привернути увагу дітей до власної особистості.  Формувати уявлення про те,  що власне  ім’я вказує на індивідуальність людини.

Розвивати  почуття любові, шанобливого, ціннісного ставлення до себе та  членів сім’ї, родини;  уміти радіти з того, що ти є та­ким, яким ти є. Розвивати  пам’ять, увагу,  спостережливість.

Допомагати дітям ототожнювати себе із своїм іменем; розуміти, що ім’я вказує  на відмінність від інших;  спонукати називати своє ім’я ласкаво.

Закріплювати знання дітей про права кожної дитини  на ім’я, життя,

сім’ю, родину, житло,  на любов і піклування.

Виховувати  по­чуття  захищеності, довіри до рідних і близьких, радості існування, почуття любові, їх величі й значен­ня в житті людини.

Матеріал: подарункова коробка, в якій лялька – пупс. Ілюстрації: немовля, дитина у мами на руках, сім’я, родина; ілюстрації тварин: лелека, білка, лисиця, ведмідь, єнот; ілюстрації житла тварин: гніздо, дупло, нора, барліг. Демонстраційний матеріал з тематичними назвами: «Право на життя», «Право на ім’я», « Право жити в родині», «Право на житло»; аудіо запис казки «Троє поросят».







 Хід заняття

1. Організаційний момент

-Щиро та сердечно привітаймо одне одного !

·       Психогімнастика «Привітання»

Доброго ранку рідний наш дім!

Доброго ранку, діткам усім!

Доброго ранку, сонечку ясному!

Доброго ранку, садочку прекрасному!

Вліво-вправо поверніться,

Одне одному всміхніться.

·       Сюрпризний момент

 (На невеличкому столику стоїть подарункова коробка, в якій лялька – пупс.)

-Діти, у мене є для вас подарунок, давайте подивимось, що це!?

    Так, це лялька, іграшка. Ви колись були теж такі маленькі. А де вас взяли? (Версії дітей) Так, вас народила мама.  А  покажіть, які ви були малесенькі. А як називають маленьку дитинку, яка не вміє говорити? (Немовля.)

2. Основна частина

У неньки народилося дитя,

Дитя моє, Бог дав тобі життя.

І щоб ніхто не заподіяв шкоди Тобі,

малесенький громадянин, —

Бог дав закони нашому народу.

Від дня народження, від іменин —

Він твій, цей світ широкий за вікном.

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото-блакитним знаменом

Своєї Української держави.

Запам’ятайте  «Кожна людина має право на життя»

-Уявіть, що ви щойно народилися. Щоб до вас звернутися мама й тато довго вирішували, як вас назвати, бо насправді  «Добре ім’я – найкраще багатство».

І дівчатко, і хлоп’я

Мають право на ім’я.

Ти — Надійка, я — Василь.

А оцей малюк — Максим.

·       Дидактична гра «Назви ім’я» (Діти називають своє ім’я)

-Давайте назвемо наше немовля, щоб воно не було безіменним. (Діти пропонують імена. Ми назвали Петриком.)

Бо  «Кожна людина має право на ім’я»

·       Дидактична гра «Скажи ласкаво ім’я дитини» (Діти називають)

 

Малюки — народець слабкуватий,

Наче їжачата без голок.

Мов малі, без пір’я пташенята,

Мов манюній, у воді, мальок.

Малюки — народець слабкуватий.

Та і розум в них іще малий.

Тож потрібно їх охороняти,

Щоб малята дужими зросли.

-Діти, хто ж вас охороняє від усяких негараздів?

Так, і тато, і мама бо  «Кожна людина має право на сім’ю»  

-А якщо крім тата, мами, братика, сестрички є іще ваші дідусь і бабуся (татові  та мамині –  тато й мама) дяді, тьоті брати і сестри – як ці всі люди називаються?  (Родина)

Ми всі маємо «Право на родину»

·       Гра «Я веселий чарівник»

Я веселий чарівник, перетворювати звик.

Щойно ви були малята, а тепер ви…(поросята, цуценята, каченята)

·       Загадки.

-Дітки, відгадайте загадки.

Пташка мешкає в (гнізді)

Білочка живе в (дуплі)

Хитра лиска – у (норі),

А ведмідь – в (берлозі).

·       Дидактична гра «Хто де живе?»

У хліві жива корівка

У конюшні кінь, лошатко.

У гніздечку – пташенятко.

Вулик – схованка для бджілки,

А дупло – хатинка білки.

У норі живе лисичка,

Равлик в мушлі невеличкій.

У барлогу спить ведмедик.

У кімнаті – хлопчик  Петрик.

 

-У всіх є свої домівки. А для чого?  (Діти розповідають, що в домівках тепло і затишно, не страшна негода.)

Так, кожна людина має  «Право на житло».

- Дидактична гра «З якої казки?»

-Зараз я включу вам уривок із казки, а ви скажете, яка це казка. (Звучить уривок із казки «Троє поросят». Діти відгадують.)

-Діти, що зробив вовк? (Розламав будинки поросят.)

– А чи добре він вчинив ? (Ні.)

-Чому не можна діяти так, як Вовк? (Діти розповідають свої версії, осуджуючи  вовка.)

– Які права поросят він порушив? (Право на житло, зруйнував їх будинки.) Правильно, «Право на житло».
– Як люди  ставляться до свого будинку? (Дбайливо.)
– Так, тому ніхто не може без дозволу заходити у ваш будинок і брати вашi  речi, а тим більш руйнувати його.

-А як же закінчилась казка про братів – поросят?  (Всі сховались у кам’яному будиночку, бо він був міцним. А вовк обгорів і більше ніколи не приходив).

3. Підсумок

-Наше заняття закінчилось. Як ви гадаєте, Петрику в нас сподобалось? Скажіть, будь ласка, що вам найбільше сподобалось?  А що запам’яталось?  На що має право кожна дитина?

Немає коментарів:

Дописати коментар