Тема: «Права маленької людини»
Програмовий
зміст:
привернути увагу дітей до власної особистості. Формувати уявлення
про те, що власне ім’я вказує на індивідуальність людини.
Розвивати
почуття любові, шанобливого, ціннісного ставлення до себе та членів
сім’ї, родини; уміти радіти з того, що ти є таким, яким ти є.
Розвивати пам’ять, увагу, спостережливість.
Допомагати
дітям ототожнювати себе із своїм іменем; розуміти, що ім’я вказує на
відмінність від інших; спонукати називати своє ім’я ласкаво.
Закріплювати
знання дітей про права кожної дитини на ім’я, життя,
сім’ю,
родину, житло, на любов і піклування.
Виховувати
почуття захищеності, довіри до рідних і близьких, радості
існування, почуття любові, їх величі й значення в житті людини.
Матеріал: подарункова
коробка, в якій лялька – пупс. Ілюстрації: немовля, дитина у мами на руках,
сім’я, родина; ілюстрації тварин: лелека, білка, лисиця, ведмідь, єнот;
ілюстрації житла тварин: гніздо, дупло, нора, барліг. Демонстраційний матеріал
з тематичними назвами: «Право на життя», «Право на ім’я», « Право жити в
родині», «Право на житло»; аудіо запис казки «Троє поросят».
Хід заняття
1. Організаційний
момент
-Щиро та сердечно привітаймо одне одного !
· Психогімнастика «Привітання»
Доброго ранку рідний наш дім!
Доброго ранку, діткам усім!
Доброго ранку, сонечку ясному!
Доброго ранку, садочку прекрасному!
Вліво-вправо поверніться,
Одне одному всміхніться.
· Сюрпризний
момент
(На
невеличкому столику стоїть подарункова коробка, в якій лялька – пупс.)
-Діти, у мене є для вас подарунок, давайте
подивимось, що це!?
Так, це лялька,
іграшка. Ви колись були теж такі маленькі. А де вас взяли? (Версії дітей) Так,
вас народила мама. А покажіть, які ви були малесенькі. А як
називають маленьку дитинку, яка не вміє говорити? (Немовля.)
2. Основна частина
У неньки народилося дитя,
Дитя моє, Бог дав тобі життя.
І щоб ніхто не заподіяв шкоди Тобі,
малесенький громадянин, —
Бог дав закони нашому народу.
Від дня народження, від іменин —
Він твій, цей світ широкий за вікном.
Ти на життя і щастя маєш право
Під золото-блакитним знаменом
Своєї Української держави.
Запам’ятайте «Кожна
людина має право на життя»
-Уявіть, що ви щойно народилися. Щоб до вас
звернутися мама й тато довго вирішували, як вас назвати, бо насправді
«Добре ім’я – найкраще багатство».
І дівчатко, і хлоп’я
Мають право на ім’я.
Ти — Надійка, я — Василь.
А оцей малюк — Максим.
· Дидактична
гра «Назви ім’я» (Діти називають своє ім’я)
-Давайте назвемо наше немовля, щоб воно не
було безіменним. (Діти пропонують імена. Ми назвали Петриком.)
Бо «Кожна людина має право
на ім’я»
· Дидактична
гра «Скажи ласкаво ім’я дитини» (Діти називають)
Малюки — народець слабкуватий,
Наче їжачата без голок.
Мов малі, без пір’я пташенята,
Мов манюній, у воді, мальок.
Малюки — народець слабкуватий.
Та і розум в них іще малий.
Тож потрібно їх охороняти,
Щоб малята дужими зросли.
-Діти, хто ж вас охороняє від усяких негараздів?
Так, і тато, і мама бо «Кожна
людина має право на сім’ю»
-А якщо крім тата, мами, братика, сестрички є
іще ваші дідусь і бабуся (татові та мамині – тато й мама) дяді,
тьоті брати і сестри – як ці всі люди називаються? (Родина)
Ми всі маємо «Право на родину»
· Гра «Я
веселий чарівник»
Я веселий чарівник, перетворювати звик.
Щойно ви були малята, а тепер ви…(поросята,
цуценята, каченята)
· Загадки.
-Дітки, відгадайте загадки.
Пташка мешкає в (гнізді)
Білочка живе в (дуплі)
Хитра лиска – у (норі),
А ведмідь – в (берлозі).
· Дидактична
гра «Хто де живе?»
У хліві жива корівка
У конюшні кінь, лошатко.
У гніздечку – пташенятко.
Вулик – схованка для бджілки,
А дупло – хатинка білки.
У норі живе лисичка,
Равлик в мушлі невеличкій.
У барлогу спить ведмедик.
У кімнаті – хлопчик Петрик.
-У всіх є свої домівки. А для чого?
(Діти розповідають, що в домівках тепло і затишно, не страшна негода.)
Так, кожна людина має «Право
на житло».
- Дидактична гра «З якої казки?»
-Зараз я включу вам уривок із казки, а ви скажете,
яка це казка. (Звучить уривок із казки «Троє поросят». Діти відгадують.)
-Діти, що зробив вовк? (Розламав будинки
поросят.)
– А чи добре він вчинив ? (Ні.)
-Чому не можна діяти так, як Вовк? (Діти
розповідають свої версії, осуджуючи вовка.)
– Які права поросят він порушив? (Право
на житло, зруйнував їх будинки.) Правильно, «Право на житло».
– Як люди ставляться до свого будинку? (Дбайливо.)
– Так, тому ніхто не може без дозволу заходити у ваш будинок і брати вашi
речi, а тим більш руйнувати його.
-А як же закінчилась казка про братів –
поросят? (Всі сховались у кам’яному будиночку, бо він був міцним. А вовк
обгорів і більше ніколи не приходив).
3. Підсумок
-Наше заняття закінчилось. Як ви гадаєте,
Петрику в нас сподобалось? Скажіть, будь ласка, що вам найбільше
сподобалось? А що запам’яталось? На що має право кожна дитина?
Немає коментарів:
Дописати коментар