Ігри та вправи на розвиток
слухової уваги, сприймання, пам'яті.
“Що ти почув?”. Дитина тихо сидить на ігровому
майданчику чи в кімнаті. Запропонуйте заплющити очі й послухати вулицю. Через
деякий час дозвольте розплющити очі, та розпитайте дитину про її враження.
Можливо вона почула гудок машини або сміх дітей, можливо – голос пташки чи ваше
дихання і т.д.
“Де плескали в долоні?”. Дитина стоїть посеред кімнати
з заплющеними очима. Ви тихенько станьте в будь-якому кутку кімнати, та
плесніть в долоні. Дитина, не відкриваючи очі повинна вказати напрямок, звідки
вона почула сплеск.
“Вгадай, хто покликав”. В цій грі беруть участь не
менше 3 дітей або членів сім’ї. Дитина стоїть посеред кімнати з заплющеними
очима. Хто-небудь з іших гравців повинен покликати її. Дитина відгадує, хто
саме її покликав.
“Доручення”. Дитина сидить на відстані 5-6
м від дорослого . У вас на столі покладені різні іграшки. Ви чітко, середньої
сили голосом звертається до дитини: “Візьми м’ячик і поклади його на килим”
або: “Візьми зайчика і посади його на стілець” і т.д. Потім даєте завдання вже
тихим голосом.
“Ехо”. Дитина тихо сидить на ігровому
майданчику чи в кімнаті. Ви пропонуєте їй слухати уважно, та повторювати за
вами слово. Важливо навчити дитину вслуховуватися в звучання слів, тому
намагайтеся говорити слова неголосно, пошепки. Необхідно дотримуватись принципу
від простого до складного: насамперед добирати слова, не схожі за звуковим
складом (Аня, кіт, стрибай, веселий, швидко), а потім – близькі за звучанням,
але різні за змістом (Оля, Коля, сам, там, син, лин).
“Запам’ятай слова”. На столі під серветкою лежать
предметні картинки або іграшки. Ви пропонуєте дитині послухати два-три
слова-назви, запам’ятати їх, а потім знайти на столі відповідні картинки
(іграшки).
“Слухаємо музику”. Дуже велике значення для
розвитку слухового сприймання має слухання музики. Тому рекомендується
проводити , так звані, музичні хвилинки. Під час них ви пропонуєте дитині сісти
або лягти на килим, бажано з заплющеними очима, що допомагає розслабитися і не
реагувати на зорові подразники, а зосередити свою увагу на джерело звуку.
Немає коментарів:
Дописати коментар