понеділок, 18 квітня 2022 р.

Малювання

 Тема „Ознайомлення з писанкою”. Малювання крапанки.

Програмовий зміст: дати дітям початкові уявлення про святкування Великодня. Познайомити з писанкою, крашанкою та  крапанкою.  Звернути увагу на різнобарвність візерунків та елементи візерунка: листочки, квіточки, сонечко, цяточки, траву, тощо. Вчити прикрашати плоску паперову форму яєчка різнокольоровими цяточками, рівномірно розташовувати їх по всій площині „яєчка”. Розвивати інтерес до самобутнього мистецтва української писанки. Виховувати  бажання старанно і охайно малювати крапанку, поважно ставитися до  народних традицій.

Матеріал: кошик, крашанки, писанки (дерев`яні та справжні), зразок для малювання крашанки, крапанки, плоскі паперові форми, гуашеві фарби, тички, клейонки. 






Структура заняття

1.     Організаційний момент.

Я для вас підготувала щось дуже цікаве. Воно знаходиться ось у цьому кошику. Пропоную подивитися і сказати що це? Як називається таке розмальоване яєчко?

В Україні здавна є такий чудовий звичай розмальовувати писанки до свята Великодня або Паски. Це свято завжди святкуємо весною, коли вже пробудилася природа, розквітають квіти, тепліше гріє сонечко. Розмальовані писанки на Паску кладуть у кошики і несуть до церкви для освячення. Писанки дарують один одному і бажають добра, любові. Ці писанки із справжнього звареного курячого яйця. Із ними потрібно обережно поводитись щоб не розбити. У мене в кошику є ще багато писанок. Розглянемо їх. З чого вони зроблені? Чи можна їх розбити. Розгляньте візерунки на писанці. Що намальовано писанці?

Фізкультхвилинка

Я буду говорити слова, а ви будете виконувати:

Дружно писанки візьмемо,

Вгору їх піднімемо,

Сонечку покажемо,

Гарно покружляємо.

Ми присядемо гарненько

І постукаєм тихенько.

Встанемо швиденько,

Потягнемось легенько.

Мов зайчата пострибаєм,

Знову гарно покружляєм.

Писанки зберемо

І у кошик покладемо.

Вихователь. Діти, мальовані яєчка по різному називаються. Писанки ви вже бачили, на них малюють різні візерунки. А ось ці крашені яєчка так і називаються крашанки. Якого вони кольору? Так, вони всі зафарбовуються у різний колір.

Вихователь. А чи є тут візерунки? На них не малюють візерунки тому вони називаються крашанки. Є ще ось такі писанки (показую крапанки). Що тут намальовано? Цяточки? Якого вони кольору? Чи подобаються вам крапанки?

Вихователь. Ми з вами розглянули три види  розмальованих яєчок. Як ця називається? (писанка). А ця ? (крашанка). А ось цю ми називаємо як? (крапанка). У вас усіх на столах є площинне зображення яєчка. А цими  тичками ми будемо малювати крапки на яєчку.

На дошці я вже намалювала крапанку. Подобається вона вам? Якого кольору тло у моєї крапанки? А у твоєї, Миколо? (Запитую декількох дітей). А якого кольору крапочки на моєму яєчку? (4 кольори).

Вихователь. Крапанка моя вийшла яскрава, святкова. Ви хочете щоб у вас вийшли такі ж гарні крашанки? Тоді будьте уважні і дивіться як потрібно малювати крапанку. (Повісити крашанку, на якій намальовані тільки цятки одного кольору. Звертаю увагу на розмір цятки, розміщення цяток).

Вихователь. Чим я малювала крапки? Де ми  намалюємо крапки? Для кожного кольору є свій тичок. У вас на столі  є 4-ри тички.

Частковий показ малювання цяток іншого кольору.

Самостійна робота дітей.

Підсумок.

1 коментар:

Місячник цивільного захисту

      Пам’ятка                                 для батьків та дітей щодо      збереження життя і здоров’я дітей     ЗМ ІСТ   Вст...